“Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η δικτύωση παράγει κοινωνικά αποτελέσματα” δήλωσε ο Vint Cerf όταν μίλησε στο CERN στις 6 Ιουνίου. Ως πρωτοπόρος του αμερικανικού Διαδικτύου, συχνά αναφερόμενος ως ένας από τους πατέρες του Διαδικτύου, ο Cerf μοιράστηκε τις σκέψεις του σε μεγάλα δεδομένα και κοινωνικά μέσα, καθώς και αναγνώρισε τη γέννηση του Παγκόσμιου Ιστού στο CERN. Η ομιλία του όχι μόνο κοίταξε πίσω στην ιστορία του Διαδικτύου, αλλά και στο μέλλον του και τις μελλοντικές προκλήσεις.
Αναφέρθηκε στις μέρες πριν το Internet του 1969, όταν, ως μεταπτυχιακός φοιτητής, έγραψε λογισμικό για το έργο ARPANET. Μετά την επιτυχία του έργου, ο ίδιος και ο Robert Kahn εργάστηκαν στο σχεδιασμό του Διαδικτύου πριν δημοσιεύσουν ένα έγγραφο το 1974. Η ομάδα που συγκέντρωσαν δημιούργησαν ένα πλήρως κατανεμημένο σύστημα χωρίς κεντρικό έλεγχο που ήταν διεθνής από την αρχή.
Μίλησε επίσης για τις πρώτες μέρες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που αναπτύχθηκε στο ARPANET το 1971 ως ένα πείραμα που υιοθετήθηκε και εξαπλώθηκε αμέσως. Αντί μάλιστα να μειώνει τους προϋπολογισμούς ταξιδιών, έκανε το αντίθετο. Τα έργα έγιναν μεγαλύτερα και πιο διεθνή, και οι άνθρωποι ταξίδευαν από μακριά για να παρακολουθήσουν συναντήσεις. Οι λίστες αλληλογραφίας εξελίχθηκαν γρήγορα και υιοθετήθηκαν από ομάδες όπως ” οι fans sci-fi” μέχρι και ομάδες με σχόλια τύπου “Yum-Yum” για τα τοπικά εστιατόρια. Ήταν σαφές ότι η τεχνολογική ανάπτυξη είχε κοινωνικά χαρακτηριστικά.
Πράγματι, από τα πρώτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στις ιστοσελίδες, στα σημερινά κοινωνικά μέσα, οι άνθρωποι ήθελαν να μοιραστούν τη γνώση και να αισθανθούν ότι ήταν χρήσιμο για τους άλλους. Αυτή η αναζήτηση για θετική ανατροφοδότηση, ωστόσο, αντιμετωπίζει προβλήματα κατά την κοινή χρήση προσωπικών πληροφοριών. Τώρα, με την επικράτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και του Διαδικτύου των πραγμάτων, το ποσό των πληροφοριών που οι εταιρείες έχουν σχετικά με ένα άτομο με την πάροδο του χρόνου γίνεται σχετική, εξ ου και οι πρόσφατες αλλαγές της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων.
Οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν τόσο τα οφέλη όσο και τους κινδύνους του να είναι online. Οι παραπληροφορίες, είτε κακόβουλες είτε ακούσιες, έχουν μπει στο σύστημα και η πρόκληση είναι να διακρίνουμε το καλό και κακόβουλο περιεχόμενο. Τώρα περισσότερο από ποτέ, η σκέψη είναι κρίσιμη. Ωστόσο, χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια.
“Όλοι, ειδικά οι νέοι, πρέπει να σκεφτούν κριτικά τις πληροφορίες που συναντούν. Από πού προέκυψε αυτό; Υπάρχουν στοιχεία επιβεβαίωσης; Ποιο ήταν το κίνητρο για την τοποθέτηση αυτών των πληροφοριών στο σύστημα; Θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρξει κάποιο τελικό κίνητρο για τη διάθεση αυτών των πληροφοριών σε περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης ή σε μια ιστοσελίδα; “-
Στην εποχή των μεγάλων δεδομένων, υπάρχουν προκλήσεις μπροστά όχι μόνο στην επεξεργασία τέτοιων τεράστιων ποσοτήτων πληροφοριών αλλά και στην ψηφιακή διατήρηση. Το ψηφιακό περιεχόμενο που δημιουργείται σήμερα μπορεί να μην είναι αναγνώσιμο σε 50 χρόνια. Το μέσο ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμο, ο αναγνώστης μπορεί να μην υπάρχει πλέον ή ακόμα και αν αυτό συμβαίνει, το λογισμικό ενδέχεται να μη διατηρείται και να μην λειτουργεί πλέον με το τότε διαθέσιμο υλικό. Για τη διατήρηση της ψηφιακής πληροφόρησης νοείται η εξομοίωση των κτιρίων και η ενημέρωση του λογισμικού μεταξύ άλλων. Ίσως οι προγραμματιστές να αισθάνονται μια ηθική ευθύνη για τον κώδικα που παράγουν, θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να διορθώσουν και να ενημερώσουν τον κώδικα, αποφεύγοντας σφάλματα και τρωτά σημεία.
Αν και η συζήτησή του επικεντρώθηκε στις τεχνικές προκλήσεις, αναγνώρισε ότι υπάρχουν επίσης νομικές και επιχειρηματικές προκλήσεις μεγάλων δεδομένων και κοινωνικών μέσων. Ωστόσο, παρά την ανάδειξη των κινδύνων, η παρουσίαση του Cerf ήταν τόσο διασκεδαστική όσο και αισιόδοξη. Καθώς πηδούσε γύρω από το αμφιθέατρο για τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις, το μικρόφωνο στο χέρι, έδωσε στο ακροατήριο όχι μόνο μια γιορτή ανέκδοτων αλλά και τροφή για σκέψη στο Διαδίκτυο του αύριο.
Πηγή άρθρου: https://home.cern/
Πολύ ενδιαφέρον!
Ευχαριστούμε.