Αρκετά ενδιαφερόμενα μέρη τα οποία ασχολούνται με πρωτοβουλίες για Ανοικτά Δημόσια Δεδομένα αντιλαμβάνονται τις έννοιες τους με διαφορετικό τρόπο.
Με ποιον τρόπο;
Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Κέντρο Ανάπτυξης για την Πληροφορική του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ αναγνώρισε τέσσερις διαφορετικές προοπτικές που απορρέουν από τα εννοιολογικά θεμέλια των Ανοικτών Δημόσιων Δεδομένων (Σχήμα 1):
- Η γραφειοκρατική έννοια— η οποία σχετίζεται με ιδέες Κυβερνητικών Δεδομένων και θεωρεί τα Ανοικτά Δημόσια Δεδομένα ως μια κυβερνητική πολιτική που χρησιμοποιεί τα δεδομένα με τη μέγιστη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα διαχείρισης για τη βελτίωση της παροχής δημόσιων υπηρεσιών.
- Η τεχνολογική έννοια — συνδέεται με ιδέες για ανοιχτά δεδομένα και θεωρεί Ανοικτά Δημόσια Δεδομένα ως τεχνολογική καινοτομία που βελτιώνει τις λειτουργικές ιδιότητες των δημόσιων υποδομών για δεδομένα.
- Η πολιτική έννοια — συνδέεται με τις πολιτικές ιδέες της ανοικτής διακυβέρνησης και θεωρεί ότι τα Ανοικτά Δημόσια Δεδομένα ως θεμελιώδες δικαίωμα, το οποίο θα ενδυναμώσει τους πολίτες και θα βελτιώσει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία της κυβέρνησης προς τους πολίτες.
- Η οικονομική έννοια— η έννοια αυτή αναδύεται μέσα από τις ιδέες των Ανοιχτών Δημόσιων Δεδομένων και τα θεωρεί ως μέσο για τη δημιουργία πρόσθετης οικονομικής αξίας μέσω νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Το παρόν μοντέλο εννοιών εφαρμόστηκε μέσω υποδείγματος — ανάλυση του κειμένου από αναφορές και συνεντεύξεις για την ανάλυση Ανοικτών Δημόσιων Δεδομένων στη Χιλή, που ανήκει στο δεύτερο κράτος –μέλος για την Ανοικτή Διακυβέρνηση (Open Government Partnership).
Η ανάλυση έδειξε ότι οι γραφειοκρατικές και πολιτικές έννοιες κατέχουν δεσπόζουσα θέση. Οι τεχνολογικές και οικονομικές προοπτικές είναι παρούσες , αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν ενσωματωθεί στη γενική συζήτηση γύρω από πολιτική και στρατηγική για Ανοικτά Δημόσια Δεδομένα στη Χιλή. Το οποίο αντικατοπτρίζει την έλλειψη τεχνικών εμπειρογνωμόνων και τις ιδιωτικές εταιρείες να είναι μέσα σε αυτό το πλαίσιο.
Εξετάζοντας τις δύο βασικές έννοιες , υπάρχει η αίσθηση ενός αντικατοπτρισμού. Η γραφειοκρατική έννοια είναι εντονότερη στο εσωτερικό των κυβερνήσεων και κατανέμεται σε κάποιο βαθμό σε από διεθνείς οργανισμούς και τους τοπικούς ακτιβιστές. Η πολιτική έννοια είναι ισχυρότερη εκτός κυβέρνησης μέσω διεθνών οργανισμών και τους τοπικούς ακτιβιστές και κατανέμεται σε κάποιο βαθμό σε κυβερνητικούς φορείς.
Σε πολιτικό επίπεδο, η κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για τις αξίες των Ανοικτών Δημόσιων Δεδομένων μέσω των εξερχόμενων μηνυμάτων σε διεθνείς φορείς. Παρόλα αυτά, η γραφειοκρατική έννοια εμποδίζει τον εσωτερικό διάλογο σχετικά με τη διαχείριση και εφαρμογή των Ανοικτών Δημόσιων Δεδομένων. Ως εκ τούτου, η γραφειοκρατική έννοια είναι σε κυρίαρχη θέση και μπορεί να υποστηριχθεί ότι η πολιτική προοπτική αντικατοπτρίζει στην πραγματικότητα τις φιλοδοξίες και τις γραφειοκρατικές προοπτικές, αλλά ουσιαστικά είναι μια πραγματικότητα που δεν έχει προσφέρει τίποτα στην πολιτική ή οικονομική δυνατότητα των Ανοικτών Δημόσιων Δεδομένων.
Η χρήση του συγκεκριμένου μοντέλου ως φακό για την εξέταση ειδικού πλαισίου για Ανοικτά Δημόσια Δεδομένα θα βοηθήσει τους εμπλεκόμενους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη διαχείριση Ανοικτών Δημοσίων Δεδομένων διαφορετικών τύπων και αξιών.
Η έρευνα αυτή παρουσιάζεται στο: Gonzalez-Zapata, F. & Heeks, R. (2015) The multiple meanings of open government data: understanding different stakeholders and their perspectives, Government Information Quarterly, 32(4), 441-452
Πηγές: Αρχικό άρθρο:
The Multiple Meanings of Open Government Data
Έρευνα: http://www.sciencedirect.com/
” ..το οποίο θα ενδυναμώσει τους πολίτες και θα βελτιώσει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία της κυβέρνησης προς τους πολίτες..”
Το μεγάλο στοίχημα δεν είναι αν η αδιαφάνεια του σκοταδισμού θα φωτιστεί από τους πολίτες με οξεία και περισπωμένη, απλά και μόνον για να ξέρουν οι διαχρονικά πολιτικό/δικονομικοί θύτες, από που και πως, να προφυλαχθούν, ακόμα και εξαφανίζοντας βιβλία παρακαταθήκης έργου https://www.academia.edu/15214881/ΤΟ_ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ_της_έκδοσης_ΤΟ_ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΝ_ΕΡΓΟΝ_ΤΗΣ_ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ_ΣΚΥΡΟΥ ως και δημόσια έγγραφα από τα αρχεία των δημοσίων υπηρεσιών, και δυσεύρετα στα αρχεία του κράτους, ώστε στη συνέχεια χωρίς εύθετο χρόνο διάλογου, και σεβασμό στις αρχές δικαίου της ανεξαρτησίας της Ελλάδας https://www.academia.edu/19792679/1835.03.28_Δημ.1838.04.27_ΦΕΚ_Α_15_-_ΣΥΜΒΙΒΑΣΙΣ_…_ΘΕΛΕΙ_ΕΧΕΙ_ΟΛΑ_ΤΑ_ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ_ΠΟΥ_ΕΙΧΕ_ΕΠ_ΑΥΤΩΝ_Η_ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ_ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ , να κάνουν στα γρήγορα προσθήκες νόμων για συγχωροχάρτια διαχρονικής κατάχρησης της κοινόχρηστης περιουσίας των Ευρωπαίων πολιτών, αλλά το αν τα ανοικτά δεδομένα θα συμβάλουν https://www.academia.edu/19755501/2015_ΕΠΙΤΡΟΠΗ_ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ_ΔΙΑΜΕΣΣΟΛΑΒΗΤΩΝ στη διαμεσολάβηση για την αποξένωση πιθανών αιτιών παρενέργειας https://www.academia.edu/19792587/ΣΚΕΨΕΣ_ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ_ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ_https_www.facebook.com_athanassiadis.konstantinos_posts_10208107276257104_pnref_story απότοκων δικαστικών αποφάσεων, που υποσκάπτουν το μελλούμενο του ευνομούμενου της ολομέλειας των δημοτών της κάθε χώρας και όλων των Ευρωπαίων πολιτών ευρύτερα.
Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που σχεδόν διεθνώς απαξιώνουν το δικαίωμα παιδείας δικαίου σην εκπαίδευση, ως ακόμα και το συνταγματικό δικαίωμα της ισότητας του πολίτη ενώπιον του νόμου.
https://www.academia.edu/19886736/_LIKA_INFÖR_LAGEN_ΕQUAL_BEFORE_THE_LAW_ΙΣΟΤΗΤΑ_ΕΝΩΠΙΟΝ_ΤΟΥ_ΝΟΜΟΥ_